Vanligt förekommande frågor


 

 

När skickas mina varor?



Om du köpt en lagervara skickas den senast nästkommande vardag. Du kommer att få ett mail när varorna är bokade för upphämtning. Följ länken i mailet för att spåra din försändelse.

Hur fungerar leveransen?



Mindre försändelser skickas som paket med DHL. Om du har angivet ett mobilnummer så skickas aviseringen som ett SMS när paketet har anlänt till ditt närmaste utlämningsställe. I annat fall får du en avi per post hemskickat till dig. Större försändelser levereras med DHL direkt hem till dig, oftast förankrade på en lastpall, endast fram till närmaste port, grind eller garageuppfart förutsatt att en lastbil kan ta sig dit.

När kommer min faktura?



Fakturan kommer 1-2 dagar efter försändelsen lämnat vårt lager.

Vad kostar frakten?



Frakfritt vid e-handelsköp över 1500:-, Frakt 99:- vid ordersumma understigande 1500:-, Mindre artiklar skickas till DHL Service Point och större försändelser (över 20 kg, och 150 cm) levereras hem till er.

Jag behöver ändra min leveransadress. Hur gör jag?



Vid ändring av leveransadress för en order som lämnat vår lager så debiteras du en summa på 195:-. Har varan EJ lämnat vårt lager så mailar du oss ditt ordernummer och den nya adressen.

Behöver jag vara hemma vid leveransen?



Ja vid leveranstillfället behöver du vara hemma och ta emot budet. Du behöver verifiera att du tagit emot leveransen och kvittera ut varan.

Hur gör jag om jag vill returnera en vara?



Då skickar du ett mail till webshop@nilssonsmobler.com där du berättar att du vill returnera. Vi bokar då en returfrakt via DHL som hör av sig för tidsbokning om det gäller större försändelser. Mindre försändelser går utmärkt att lämna in på närmaste DHL-ombud. Du kommer att få ett mail med bifogad returfraktsedel som du sedan skriver ut och fäster på emballaget. Tänk på att öppet köp endast gäller i 14 dagar från dagen efter att du mottagit din vara. För att ha rätt att returnera en vara ska den vara i ursprungsskick och originalemballage.

Vad kostar returfrakten?



Det beror på vilken vara och artikel det är, kontakta oss via tele, chatt eller mail för information om vad det kostar att retunera er vara.

Jag önskar att avbryta eller ändra på en beställning. Hur går jag till väga?



Vill ni avbeställa eller ändra er order så vänligen maila till webshop@nilssonsmobler.com

Vad har ni för garantier?



Vi säljer alla produkter med tre (3) års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Läs mer på Konsumentverkets hemsida.